درمان کم کاری تیروئید با بره موم

 

کم کاری تیروئید به عنوان یک بیماری عمومی شناخته شده که ارتباطی با سن و سال ندارد. در هر سنی ممکن است با کم کاری تیروئید مواجه شوید. همچنین جنسیت نقش مهمی در ابتلا یا عدم ابتلا به کم کاری تیروئید ندارد. با اینکه به نظر می رسد بیشتر بانوان به این بیماری مبتلا می شوند؛ اما مردان زیادی نیز هستند که کم کاری تیروئید به سراغشان می آید.


درمان کم کاری تیروئید دقیقا مشخص نیست. داروهایی برای درمان تیروئید کم کار داده می شود که این داروها عموما کنترل کننده بیماری هستند تا درمانگر. به همین علت است که نمی توانیم به سادگی به عنوان یک درمانگر اساسی به این داروها نگاه کنیم. روش هایی در طب سنتی برای مقابله با کم کاری تیروئید وجود دارد. این روش ها عموما اثرگذاری خوبی بر روی این مشکل دارند و بسیاری از افراد در کنار درمان های پزشکی، به سراغ روش های خانگی مقابله با کم کاری تیروئید می آیند. یکی از روش های مطرح شده در طب سنتی برای مقابله با کم کاری تیروئید، استفاده از بره موم است.
بره موم به عنوان یکی از خاص ترین محصولات تولید شده توسط زنبور عسل، به دلایل مختلفی برای بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بره موم علت بروز کم کاری تیروئید را نشانه می رود تا بتواند مشکل را به صورت اساسی حل کند. در برخی بیماران نیز مصرف بره موم منجر به درمان این مشکل نمی شود اما می تواند آن را کنترل کند.

در این مطلب به صورت خلاصه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا بره موم برای درمان تیروئید کم کار مناسب است و چطور باید از آن استفاده کنیم. اگر با این بیماری درگیر هستید، این مطلب می تواند به شما برای نتیجه گیری بیشتر کمک کند.

چرا بره موم برای درمان کم کاری تیروئید موثر است؟
وقتی در مورد اثرگذاری یک ماده خوراکی و طبیعی برای درمان یا کنترل یک بیماری صحبت می کنیم، باید به سراغ ترکیبات درونی آن ماده یا تحقیقاتی که در مورد خواص آن شده است توجه کنیم. بره موم ماده ای با ترکیبات شناخته شده و ناشناخته است. اگرچه بسیاری از خواص بره موم شناخته شده اما همچنان تحقیقات زیادی پیرامون ماهیت این ماده طبیعی و حتی روش مصرف آن در جریان است.در مورد اثرگذاری بره موم بر روی تیروئید کم کار، می توانیم به برخی تحقیقات علمی در این زمینه استناد کنیم. چراکه برخی علل بروز کم کاری در غده تیروئید دقیقا به دلیل معضلاتی است که بره موم می تواند بر روی آن ها اثر بگذارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن به کمک بره موم
یکی از دلایل مهم بروز کم کاری در تیروئید، شعف یا اختلال در سیستم ایمنی بدن است. در واقع سیستم ایمنی بدن عملکرد صحیح خود را از دست می دهد و همین موضوع باعث می شود تا غذه تیروئید کم کار شده و مشکلات بعدی را ایجاد کند. طبیعی است که با تقویت یا بهتر است بگوییم تنظیم سیستم ایمنی بدن، عملکرد تیروئید نیز تنظیم می شود.
بره موم یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. این را به جرئت و با استنادهای علمی فراوان می توانیم اثبات کنیم. یکی از دلایلی که از بره موم برای پیشگیری از کرونا استفاده می شود، همین موضوع است. همچنین علت اثرگذاری بره موم بر روی بیماری های خودایمن مثل کولیت یا روماتیسم، در کنار خواص ضد التهابی، تنظیم کردن سیستم ایمنی بدن است.
در صورتی که از بره موم به صورت اصولی و صحیح استفاده کنید، قطعا به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک کرده اید. بر اساس تحقیقات انجام شده، بهبود عملکرد سیستم ایمنی نیز بر روی کم کاری تیروئید اثر مثبت می گذارد و این معضل را درمان می کند.

بره موم به مقابله با رادیکال های آزاد می پردازد
یکی از دلایلی که بره موم می تواند به مقابله با کم کاری تروئید کمک کند، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. بره موم آنتی اکسیدانی قوی است و با رادیکال های آزاد مقابله می کند. همین موضوع کمک می کند تا مشکلات ایجاد شده در غده تیروئید کنترل شود.
ترکیب عسل با بره موم خاصیت آنتی اکسیدانی آن را تکمیل می کند. به همین علت است که یکی از روش های تجویز شده در طب سنتی برای تیروئید کم کار، معجون عسل بره موم است.

تامین مواد مورد نیاز بدن به کمک بره موم
اگرچه از بره موم کمتر برای تامین مواد مورد نیاز بدن استفاده می شود؛ اما می تواند نیاز بدن را تامین کند. تنظیم برخی نیازهای بدن کمک می کند تا مشکلاتی که منجر به کم کاری تیروئید می شود ایجاد نشود! دقت داشته باشید که بره موم به تنهایی در این زمینه کارساز نیست. باید حتما از مواد طبیعی مناسبی در این زمینه استفاده کنید. برای مثال استفاده از گرده گل به عنوان یک ماده پروتئینی نقش مهمی در مقابل با تیروئید کم کار دارد. عسل طبیعی نیز گزینه ای عالی برای مقابله با کم کاری تیروئید است.

روش مصرف بره موم برای تیروئید کم کار
بره موم خام قابل مصرف خوراکی نیست. این موضوع باعث شده تا نتوانیم از بره موم خام برای درمان برخی بیماری ها به خوبی استفاده کنیم. با این حال در سال های اخیر تحقیقات گسترده ای برای فراوری بره موم انجام شده و روش هایی مثل روش پایه الکل و

روش پایه آب مورد استفاده قرار می گیرد.
عصاره الکلی یا عصاره آبی بره موم گزینه هایی عالی برای مقابله با کم کاری تیروئید هستند. این عصاره هم می تواند به صورت ترکیب با آب مورد استفاده قرار گیرد و هم با عسل طبیعی ترکیب شود. همچنین عصاره بره موم به صورت پودر، قرص و کپسول نیز عرضه می شود. سافت ژل بره موم نیز در برخی کشورها مورد توجه بوده و هست.
اگر می خواهید از بره موم برای مقابله با کم کاری تیروئید به خوبی استفاده کنید، علاوه بر انتخاب صحیح نوع بره موم، حتما از آن به صورت منظم استفاده کنید. مصرف هر از چند گاهی بره موم هیچ اثری برای درمان بیماری ها ندارد. همچنین اثرگذاری بره موم بر روی تیروئید کم کار در دراز مدت اتفاق می افتد. باید از بره موم چندماه به صورت پشت سر هم استفاده کنید تا اثرات آن نمایان شود.

بره موم یک ماده اثرگذار بر روی بیماری کم کاری تیروئید است. اگر از بره موم به صورت هوشمندانه استفاده کنید، اثرات آن را خواهید دید. ویژگی بره موم این است که بیشتر از آنکه کنترل کننده بیماری باشد، درمانگر است. در نتیجه می توانید به این ماده طبیعی برای اثرگذاری بر روی بیماری هایی که باعث کم کار شدن تیروئید شده اند یا بیماری هایی که به واسطه کم کاری تیروئید ایجاد می شوند نیز امیدوار باشید.